(56) Acceleratie Pomp Membraan voor Weber DCOF carburateur 47407.016

Weber
47407.016
9501887616861
    Levertijd: Uit voorraad leverbaar
Bestel
  • Beschrijving
  • Meer

47407.016
Acceleratie Pomp Membraan voor een Weber DCOF carburateur.

47407.016 Acceleratie Pomp Membraan voor Weber DCOF carburateur

Dit membraan is voorzien van een nok met geveerde messing punt. De totale hoogte van de nok + punt bedraagt 12,5 mm gemeten vanaf het schoteltje.

De diameter van dat bovenste schoteltje bedraagt 22 mm.

De boutgatafstand bedraagt 35 mm, diagonaal gemeten en hart-op-hart.

In de loop der tijd zijn er verschillende membranen gebruikt dus vergelijkt u s.v.p. aandachtig uw oude membraan met die op de foto.
In geval van twijfel, neemt u dan gerust contact met ons op.

Dit artikel wordt per stuk geleverd en is dus ook per stuk geprijsd.
Benodigd aantal per carburateur: 1

47407.016 Acceleratie Pomp Membraan voor Weber DCOF carburateur

Dit is nummer 56 op de tekening van de Weber DCOF carburateur.

Dit is Weber Onderdeel Nummer: 47407.016

* Made in Italy *

De werking van de acceleratiepomp in een notendop:

Dit membraan wordt bediend door een hendel die gekoppeld is aan het gasstangenstelsel.

Als u het gas loslaat, wordt het membraan door een veer naar de ruststand gedrukt en zuigt daarbij de pompkamer vol met brandstof.
Een eenwegventiel zorgt er dan voor dat de brandstof niet terug kan sijpelen naar de vlotterkamer.

Als u dan vanuit de stationairstand gasgeeft, drukt de voorgenoemde hendel het membraan in dat dan de voor handen zijnde brandstof via de acceleratiesproeier in de gasbuis spuit.

Zo wordt voorkomen dat de motor bij plotseling gasgeven "verzuipt in de lucht".

Als u dan vervolgens het gas weer loslaat, zuigt de pompkamer zich weer vol benzine en kan het proces zich herhalen.

Een prima systeem dat decennia lang op allerhande carburateurs van allerhande merken gebruikt is. Niet alleen Weber maar ook Dellorto, Solex, Pierburg, Zenith en Mikuni maakten hier gebruik van.
Echter, het feilloos functioneren van het systeem valt en staat met het goed functioneren van de pomp en daarmee met de staat van het membraan.

Deze membranen zijn intussen door veroudering en zeer agressieve moderne brandstoffen in steeds slechtere staat en kunnen dan verharden of zelfs scheuren wat dan een brandstoflekkage tot gevolg heeft!

De enige verstandige optie is dan het vervangen van het membraan.

Een overzicht van een aantal van de leverbare Weber membranen vindt u HIER.

47407.016 Acceleratie Pomp Membraan voor Weber DCOF carburateur


47407.016 Acceleratie Pomp Membraan voor Weber DCOF carburateur

47407.016
Acceleratie Pomp Membraan voor een Weber DCOF carburateur.

Dit membraan is voorzien van een nok met geveerde messing punt. De totale hoogte van de nok + punt bedraagt 12,5 mm gemeten vanaf het schoteltje.

De diameter van dat bovenste schoteltje bedraagt 22 mm.

De boutgatafstand bedraagt 35 mm, diagonaal gemeten en hart-op-hart.

In de loop der tijd zijn er verschillende membranen gebruikt dus vergelijkt u s.v.p. aandachtig uw oude membraan met die op de foto.
In geval van twijfel, neemt u dan gerust contact met ons op.

Dit artikel wordt per stuk geleverd en is dus ook per stuk geprijsd.
Benodigd aantal per carburateur: 1

Dit is nummer 56 op de tekening van de Weber DCOF carburateur.

Dit is Weber Onderdeel Nummer: 47407.016

* Made in Italy *

(56) Acceleratie Pomp Membraan voor Weber DCOF carburateurs 47407.016

(56) Acceleratie Pomp Membraan voor Weber DCOF carburateurs 47407.016


47407.016 Acceleratie Pomp Membraan voor Weber DCOF carburateur

De werking van de acceleratiepomp in een notendop:

Dit membraan wordt bediend door een hendel die gekoppeld is aan het gasstangenstelsel.

Als u het gas loslaat, wordt het membraan door een veer naar de ruststand gedrukt en zuigt daarbij de pompkamer vol met brandstof.
Een eenwegventiel zorgt er dan voor dat de brandstof niet terug kan sijpelen naar de vlotterkamer.

Als u dan vanuit de stationairstand gasgeeft, drukt de voorgenoemde hendel het membraan in dat dan de voor handen zijnde brandstof via de acceleratiesproeier in de gasbuis spuit.

Zo wordt voorkomen dat de motor bij plotseling gasgeven "verzuipt in de lucht".

Als u dan vervolgens het gas weer loslaat, zuigt de pompkamer zich weer vol benzine en kan het proces zich herhalen.

Een prima systeem dat decennia lang op allerhande carburateurs van allerhande merken gebruikt is. Niet alleen Weber maar ook Dellorto, Solex, Pierburg, Zenith en Mikuni maakten hier gebruik van.
Echter, het feilloos functioneren van het systeem valt en staat met het goed functioneren van de pomp en daarmee met de staat van het membraan.

Deze membranen zijn intussen door veroudering en zeer agressieve moderne brandstoffen in steeds slechtere staat en kunnen dan verharden of zelfs scheuren wat dan een brandstoflekkage tot gevolg heeft!

De enige verstandige optie is dan het vervangen van het membraan.

Een overzicht van een aantal van de leverbare Weber membranen vindt u HIER.

!